Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Dostępność
dostępne
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Autor
Tomasik Ewa
(3)
Karwot Izydor
(2)
Pańczyk Jan
(2)
Atys Paulina
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Eckert Urszula
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Górny Jerzy
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Leonhardt Merce
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Nowicka-Kozioł
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Stupin-Rzońca Agnieszka
(1)
Stąsiek Kazimierz
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walkiewicz Małgorzata
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(32)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Pedagogika specjalna
(3)
nauczanie
(3)
pedagogika specjalna
(3)
twórczość
(3)
Biblioterapia
(2)
Niepełnosprawni
(2)
dziecko
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
matematyka
(2)
młodzież
(2)
młodzież szkolna
(2)
niewidomi
(2)
upośledzeni umysłowo
(2)
zdolności
(2)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Górski, Andrzej
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Kształcenia specjalne
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poezja polska
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Skala Leonhardt
(1)
Socjologia
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej
(1)
Wzrok
(1)
Zespół Ushera
(1)
Znaniecki, Florian
(1)
badania eksperymentalne
(1)
czytanie
(1)
depresja
(1)
dzieci upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone
(1)
dziecko uzdolnione
(1)
edukacja literacka
(1)
głuchoniewidomi
(1)
kalkulatory elektroniczne
(1)
kultura literacka
(1)
logopedia
(1)
metody obserwacyjne
(1)
mowa
(1)
muzykoterapia
(1)
narkomania
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
odpowiedzialność moralna
(1)
odpowiedzialność- psychologia
(1)
osobowość
(1)
osoby uzależnione
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika humanistyczna
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika twórczości
(1)
penitencjarystyka
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
psychodydaktyka kreatywności
(1)
rehabilitacja
(1)
resocjalizacja
(1)
samoocena
(1)
samopoznanie
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
sztuka
(1)
słuch
(1)
uczenie się
(1)
uczniowie
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie pozaszkolne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy rozwoju umiejętności czytania: 1. Czytanie jako forma komunikacji językowej; 2. Istota komunikacji językowej; 3. Pojęcia czytania; 4. Struktura procesu czytania; 4.1. Rozwój umiejętności czytania i jego determinanty; 4.1.1. Etapy rozwoju umiejętności czytania; 4.2. Uwarunkowania rozwoju czytania; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań: 1. Cele badań; 2. Zmienne i ich wskaźniki; 3. Modele badań, techniki i narzędzia pomiaru; 4. Dobór próby i etapy badań; Rozdział 3. Dynamika rozwoju umiejętności czytania uczniów szkół specjalnych w procesie kształcenia: 1. Zmiany poziomu i struktury techniki rekodowania; 1.1. Zmiany sposobu rekodowania; 1.2. Zmiany wskaźników poprawności rekodowania; 1.3. Zmiany wskaźników tempa rekodowania; 1.4. Zmiany w globalnych wynikach pomiaru techniki rekodowania; 2. Zmiany poziomu i struktury umiejętności czytania ze zrozumieniem; 2.1. Rozwój umiejętności czytania na poziomie elementarnym; 2.2. Rozwój umiejętności czytania na poziomie dosłownym; 2.3. Rozwój umiejętności czytania na poziomie interpretacyjnym; 2.4. Zmiany w globalnych wynikach pomiaru umiejętności czytania ze zrozumieniem; Rozdział 4. Psychologiczne i społeczno-pedagogiczne determinanty rozwoju umiejętności czytania: 1. Rola czynników indywidualnych w rozwoju umiejętności czytania; 2. Rola czynników środowiskowo-pedagogicznych w rozwoju umiejętności czytania; 2.1. Czynniki środowiskowe a osiągnięcia dzieci w czytaniu; 2.2. Niektóre cechy nauczyciela a osiągnięcia dzieci w czytaniu; 2.3. Niektóre wskaźniki oddziaływań rewalidacyjnych a osiągnięcia dzieci w czytaniu; 2.4. Organizacja i warunki kształcenia a osiągnięcia dzieci w czytaniu; Podsumowanie i wnioski; Wykaz literatury; Załączniki; Streszczenie w języku angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38590 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9307, W.p9305, W.p9306 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Wstęp]; I. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwuletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; II. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci czteroletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; III. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci sześcioletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; [ jako załącznik: Arkusz badania przesiewowego ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39589, W.39591, W.39593, W.39592, W.39590 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wiedza i sposoby jej osiągania; 2. Metody obserwacyjne; 2.1. Określenie, rodzaje i zasada opisu; 2.2. Metoda obserwacji bezpośredniej; 2.2.1. Pożytki z obserwowania bezpośredniego; 2.2.2. Definicja obserwacji bezpośredniej; 2.2.3. O dobrym stosowaniu obserwacji bezpośredniej; 2.2.4. Rodzaje obserwacji bezpośredniej; 2.2.5. Formy obserwacji; 2.2.6. Planowanie obserwacji; 2.2.7. Czynności przygotowawcze; 2.2.8. Sposób przeprowadzenia badań; 2.2.9. Opracowywanie wyników; 2.2.10. Możliwe trudności; 2.2.11. Zadania; 2.3. Badanie introspektywne; 2.3.1. Pożytki introspekcji; 2.3.2. Definicja introspekcji; 2.3.3. Rodzaje introspekcji; 2.3.4. Procedura i wyniki introspekcji; 2.3.5. Kilka uwag o realizacji introspekcji; 2.3.6. Przykład introspekcji; 2.3.7. Główne trudności; 2.3.8. Zadania; 2.4. Wywiad; 2.4.1. Możliwe pożytki wywiadu; 2.4.2. Opis metody; 2.4.3. Definicja wywiadu; 2.4.4. Sposoby realizacji wywiadu; 2.4.5. Sytuacje optymalne dla stosowania wywiadu; 2.4.6. Ograniczenia możliwości stosowania wywiadu; 2.4.7. Planowanie wywiadu; 2.4.8. Czynności przygotowawcze do prowadzenia wywiadu; 2.4.9. Sposób prowadzenia wywiadu i zadawania pytań; 2.4.10. Uzupełnianie wywiadu przez obserwację; 2.4.11. Weryfikacja odpowiedzi; 2.4.12. Lęk w trakcie wywiadu; 2.4.13. Rejestracja wyników wywiadu; 2.4.14. Opracowanie wyników wywiadu; 2.4.15. Możliwe problemy i ograniczenia w stosowaniu wywiadu; 2.4.16. Zadania; 2.5. Ankieta; 2.5.1. Możliwe pożytki ankiety; 2.5.2. Opis ankiety; 2.5.3. Definicja ankiety; 2.5.4. Sposoby realizacji badań ankietowych; 2.5.5. Sytuacja, w której korzystne jest stosowanie ankiety; 2.5.6. Cechy sytuacji ograniczającej możliwości stosowania ankiety; 2.5.7. Planowanie ankiety; 2.5.8. Czynności przygotowawcze; 2.5.9. Opracowanie wyników ankiety; 2.5.10. Możliwe ograniczenia w stosowaniu ankiety; 2.5.11. Zadania; 2.6. Socjometria; 2.6.1. Możliwe pożytki; 2.6.2. Krótki opis metody; 2.6.3. Warunki efektywności zastosowań; 2.6.4. Planowanie badań socjometrycznych; 2.6.5. Sposób przeprowadzenia badań; 2.6.6. Opracowanie wyników badania; 2.6.7. Możliwe ograniczenia w interpretacji wyników badań socjometrycznych; 2.6.8. Uwaga końcowa; 2.7. Sprawdziany osiągnięć szkolnych; 2.7.1. Jakie pożytki płyną z obiektywnego poznania treści opanowanej przez uczniów?; 2.7.2. Jaka droga prowadzi do obiektywnej ( tzn. zgodnej z wymaganiami programowymi ) oceny szkolnej?; 2.7.3. Jak konstruować sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.4. Jak przeprowadzać sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.5. Jakie rodzaje zadań testowych można wykorzystać w sprawdzianie?; 2.7.6. Jak łączyć wyniki sprawdzania osiągnięć szkolnych oceną?; 2.7.7. Jakie trudności można dostrzec w stosowaniu sprawdzianów osiągnięć szkolnych uczniów?; 2.7.8. Zadania; 2.8. Metoda analizy wytworów; 2.8.1. Pożytki z analizy wytworów; 2.8.2. Definicja i typy analizy wytworów; 2.8.3. Planowanie badania; 2.8.4. Realizacja badania; 2.8.5. Przykład; 2.8.6. Zadania; 2.9. Metoda przypadków kluczowych; 2.9.1. Sytuacje, w których warto sięgać do metody przypadków kluczowych; 2.9.2. Określenie metody; 2.9.3. Zarys procedury; 2.9.4. Przykład zastosowania; 2.9.5. Uwagi końcowe; 2.9.6. Zadania; 3. Metoda badania eksperymentalnego w pedagogice; 3.1. Określenie eksperymentu pedagogicznego; 3.2. Zmienne; 3.3. Hipoteza robocza; 3.4. Określenie procedury eksperymentalnej; 3.5. Plan eksperymentu; 3.6. Niebezpieczeństwa błędów w eksperymencie; 3.7. Przykład eksperymentu pedagogicznego; 3.8. Zadania; 4. Metody i środki opracowywania wyników badań; 4.1. Metody statystyczne; 4.1.1. Cechy i skale pomiarowe; 4.1.2. Wskaźniki opisu statystycznego; 4.1.3. Wnioskowanie statystyczne; 4.1.4. Schemat działania testów statystycznych; 4.1.5. Przykłady testów statystycznych; 4.1.6. Zadania; 5. Procedura badawcza pedagogiki specjalnej; 5.1. Podjęcie problematyki; 5.2. Sformułowanie problemu; 5.3. Uzasadnienie problemu; 5.4. Analiza problemu; 5.5. Planowanie badań; 5.6. Opracowanie metod badań i narzędzi badawczych; 5.7. Badania wstępne; 5.8. Przeprowadzenie badań właściwych; 5.9. Opracowanie wyników badania; 5.10. Krytyczna analiza wyników; 5.11. Synteza wyników; 5.12. Pisemne opracowanie całości; 5.13. Postawa badacza; Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38808, W.38809 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39601 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39597, W.42181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39587 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9552, W.p9550, W.p9551 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40505, W.40506 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39598, W.39599 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39384, W.38587, W.39279, W.38585, W.38586, W.39383, W.38588 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39821, W.39808, W.39809 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Młodość i lata pracy: 1. Dzieciństwo, młodość i studia; 2. Lata pracy ( 1948-1993 ); Część 2. Rehabilitacja w ujęciu A. Hulka: 1. Przedmiot i zadania rehabilitacji; 2. Etymologia, geneza i znaczenie określenia rehabilitacji inwalidów; 3. Cele i zadania rehabilitacji; 4. Podstawowe pojęcia w rehabilitacji; 5. Działy rehabilitacji; 6. Rehabilitacja zawodowa; 7. Rehabilitacja medyczna; 8. Rehabilitacja psychologiczna; 9. Rehabilitacja społeczna; Część 3. Aleksander Hulek we wspomnieniach przyjaciół, uczniów, współpracowników: 1. Zofia Sękowska. Moje spotkania z prof. dr. hab. Aleksandrem Hulkiem; 2. Bożena Krochmal-Bach. Wspomnienie o Profesorze Aleksandrze Hulku - wielkim humaniście; 3. Jan Pańczyk. Człowiek dużego formatu; 4. Helena Larkowa. Wspomnienie o Profesorze Aleksandrze Hulku; 5. Władysław Dykcik. Profesor A. Hulek inspiratorem i koordynatorem otwarcia pedagogiki specjalnej na innowacje; 6. Józef Sowa. Wspomnienie o prof. dr. hab. Aleksandrze Hulku; 7. Tadeusz Kott. Refleksje doktoranta; 8. Tadeusz Janowicz. Takiego zachowam w pamięci...; 9. Kazimierz Kowańdy. Profesor Aleksander Hulek w moich wspomnieniach; Próba podsumowania; Publikacje Aleksandra Hulka ujęte chronologicznie; Wykaz literatury; Aneksy 1-4: Aneks 1. Podstawowe informacje o Profesorze Aleksandrze Hulku; Aneks 2. Działalność międzynarodowa Profesora Aleksandra Hulka; Aneks 3. Doktorzy habilitowani promowani przez prof. dr. hab. Aleksandra Hulka w latach 1977-1993; Aneks 4. Doktorzy wypromowani przez prof. A. Hulka w latach 1977-1993; Wybrane listy, podziękowania, gratulacje, wyróżnienia; Profesor Aleksander Hulek w fotografii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39328, W.39235, W.39329 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40684, W.40593, W.42715 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40523, W.40524, W.40525 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39600 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39540, W.39400, W.39399, W.39119, W.41196, W.39541, W.40502, W.39121, W.39120, W.39398 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39340 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej